8 motivi per scegliere Ferrero Legno
//focus on
Claudio Diatto
SZTUKA UWALNIA OD BÓLU

Claudio Diatto sztuka, która uwalnia nas od bólu claudio diatto Claudio Diatto urodził się w Turynie w 1953 r. Po ukończeniu Liceum Artystycznego na Akademii Albertina studiował architekturę na politechnice turyńskiej. Na początku lat 80-tych odbył szkolenie we Francji w galerii Fersen Antibes prowadzonej przez amerykankę Judith Fox, na wystawach w Paryżu w Galerii Le Breton di Rue Dauphine oraz na wystawie w Narodowym Muzeum Saint Jean w Nogent le Rotrou. Od lat 90- tych mieszka i pracuje w Dogliani, wytrwale dąży do otrzymania kodu ikonicznego inspirowanego rytmami krajobrazu Langhe.

Sitodruk, wycinanki, drewniane i metalowe formy, obrazy: sztuka Claudio Diatto opowiada jak długą i różnorodną pracą twórczą artysta wiedział jak zafascynować Włochy, jak wykorzystać kontakty z zagranicą i dotrzeć do Chin. Wystawa Diatto, zatytułowana "Borderline", odbyła się w Tianjin od 30 kwietnia do 16 maja oraz w Pekinie od 22 do 29 maja.
Ponieważ pierwsze dwie wystawy odniosły sukces Diatto został zaproszony również na wystawienie swoich prac w Chongqing i Shanghaiu.

Rozmawiamy z Claudio, który znajduje się obecnie w Dogliani, w swojej pracowni.

1) W jaki sposób relacja między człowiekiem a naturą znajduje wyraz w Pańskiej produkcji?
W jedyny możliwy sposób: w sposób całkowity, ponieważ jesteśmy nierozerwalnie związani z tym samym przeznaczeniem i albo wspólnie zostaniemy ocaleni, albo razem zostaniemy zgubieni. Mój stylizowany ludzik, który niezmiennie snuje z lasu delikatny wątek lub trzyma z entuzjazmem księżyc i gwiazdy, jest niemal na równi z homerycznym bohaterem, niczym ostatni obrońca tego marzenia o ocaleniu.

2) Dlaczego sztuka może mieć działanie terapeutyczne?
Dlatego, ponieważ może uczynić nas świadomymi, a tym samym wolnymi i może podnieść nas z bólu.

3) Kiedy nasze dłonie są "płodne"?
Kiedy pojmują, że mają możliwość czynienia i przechodzą do działania; jest to szansa dana każdemu z nas, ale bardzo często my sami się jej zrzekamy.

4) W jaki sposób Chiny i Włochy komunikują się poprzez sztukę? Moje wycinanki nie mają w rzeczywistości związku z chińską tradycją wycinania z papieru, techniki też są zasadniczo różne.
Spotkanie nastąpiło w naturalny sposób, dzięki otwartości i intelektualnej ciekawości dojrzałych chińskich odbiorców, którzy potrafili wychwycić przypadkowe nawiązania odczytując moją zachodnią wizję new pop jako nowy sposób interpretowania ich tysiącletniej tradycji.

5) W jaki sposób wpływ ziemi Langhe odnajduje swe odbicie w kreatywności?
W regionie Langhe odnalazłem właściwe miejsce do pracy. Po trzydziestu latach mogę stwierdzić, że odnalazłem nigdy nieznane mi korzenie. W znakach pozostawianych przez zmieniające się pory roku oraz pracę człowieka w opracowanych kampaniach można czytać jak w książce i odnajdywać w nich odwołania do licznych postaci z historii sztuki XX wieku.
Chciałbym rozpocząć prace nad usystematyzowaniem "kodu ikonicznego Langa", w którym zostałby zebrany i zinterpretowany przez mój graficzny język ten właśnie rodzaj emocji.

6) Z jakim dziełem czuje się Pan najbardziej związany?
Zawsze najbardziej z tym, który mam zamiar zrealizować, z tym, który pozwoli mi eksperymentować nad nowymi rozwiązaniami przesuwając nieznacznie horyzont. To jedyny sposób, jaki znam, aby podróżować.
claudio diatto

© 2016 FerreroLegno - P. Iva 00666220041 - Company Info - Privacy

Concept & Design by Nitida - Powered by Blulab